بیانیه حزب الله لبنان در واکنش به حمله آمریکا به عراق و سوریه-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

بیانیه حزب الله لبنان در واکنش به حمله آمریکا به عراق و سوریه

حزب الله لبنان امروز شنبه اعلام کرد که تجاوزات آمریکا به درگیری‌ها و تشدید جنگ در منطقه دامن می‌زند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 03
کد خبر: ۲۲۶۵۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تجاوز آشکار آمریکا به عراق و سوریه را که منجر به شهید و زخمی شدن چندین نفر شده را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه آمریکا انجام داد نقض آشکار حاکمیت دو کشور، حمله به امنیت و تمامیت ارضی آن‌ها و نقض وقیحانه همه قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

این بیانیه تاکید دارد: این تجاوز جدید به بی‌ثباتی منطقه و ایجاد توجیهات و بهانه‌های خیالی برای ادامه اشغال چندین منطقه در عراق و سوریه توسط آمریکا بر خلاف خواست و اراده مردمی که آرزوی آزادی و استقلال دارند، کمک می‌کند.

حزب‌الله لبنان می‌گوید: تجاوزات آمریکا به عراق، سوریه و یمن دروغین بودن ادعای آمریکا مبنی بر عدم تمایل این کشور مبنی بر گسترش درگیری در منطقه را آشکار می‌کند و (این تجاوزات) کاملا برعکس، به دامن زدن درگیری، تنش و تشدید جنگ در منطقه کمک می‌کند.

حزب الله لبنان تاکید کرد: این تجاوز جنایتکارانه مردم عراق و سوریه را به پایبندی به راه مقاومت برای آزادی کشور‌های خود از اشغال آمریکا و ادامه حمایت از غزه تا پایان تجاوزات و جنایت صهیونیست‌ها سوق می‌دهد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده